Wednesday, July 8, 2009

PELANGI HIDUPKU..bab 8

Wlaupun bnyak dugaan yg perlu aku lalui, tp cinta kami masih bertahan. Aku berusaha mengekalkannya kerana aku sygkan dia.
Sedar xsedar, sudah cukup tempoh pengajianku di matrikulasi. Bermakna aku akan menempuhi alam university pula. Aku dan syafeeq bersama2 memohon kemasukan ke university. N of coz bidang yg kami mohon totally berbza. Dia mintak sume medic. Yela, budak pndai. Aku plak mintak biologi je.hehe. kitorang plan jgak nak apply kat u yg sama. Dia ade apply um, aku pun apply. Dia apply ukm, aku apply gak. Dia apply usm, aku apply gak. Tp dia apply upm, tah cmne, aku bleh xterapply. N aku xsngka yg dia akan dapat upm. So terpisahla kami kerana aku dapat usm, kos biologi. Masa tu aku sedih gak sbb cmne bleh terlupa apply upm. Tp klu apply pun mcmla dapat.haish!!so aku trime la.
Tp semenjak aku ditempatkan di usm, dan dia di upm, mkin bnyak dugaan. Mkin bnyak masalah, dia sudah jarang menghubungi aku. Dan dia juga sering tidak membalas msg2 aku n xangkat kol aku. Dipendekkan crite, dia seperti menjauhkan diri dari aku. Dia member alasan bahwa dia teramat bz. Maklumla dia bdak medic. Aku pun cube pham keadaan dia. aku hnya tggu msg dia n kol dari dia. tp of cozla xkan dapatape2 dari dia. itu hnya jnji2 plsu je. jadi, kerana cinta aku terhadap dia, aku terpksa mnghntar msg n kol dia. wlupun susah ntuk dia mmberi respon, tp aku bersabar.Sudah stahun aku di usm ni. Sepanjng itu jugala aku terpksa bersabar dgn kerenah syafeeq. Klu ikotkan ati, bleh je aku pergi kat org len. Bleh je aku ptus ngan dia. bercinta dgn dia seolah2 bercinta seorang diri. Tp nak wat cmne, aku ni seorang prmpuan yg setia. Ntahla.susah nak lepaskan org yg da kte syg. Skali aku syg org tu, mmg aku syg btol2. Tp tembok cinta kami yg sudah rapuh, wlaupun aku cuba pertahankannya, runtuh jua akhirnya…

0 comments: