Wednesday, July 8, 2009

PELANGI HIDUPKU..bab 7

Suatu hari, aku dikejutkan dengan kedatangan ibu dan ayah syafeeq. Masa tu, aku berada di stesen bus puduraya. Aku dan syafeeq dah berjanji nak balik bersama. Dia datang ke stesen dgn parents dia. aku punyela terkejut beruk. Alamak, takutnya nak jumpa parents dia. dahla pkai slekeh je. aku pkai tshirt pink, jeans n kasut sport je. then, ble syafeeq smpai dkat aku, dia ckp, “awk, parents sy datang anta sy. Awk pergi la tegur dorang, borak2 ngan dorang.” Aku pun gi la bersalam ngan mak dia. tp aku dapat rasakan kedinginannya bile aku bersalam. Dia cube untuk tidak memandang muka aku. Aku berasa agak pelik, tp aku cube buang perasaan itu. Aku cube memulakan perbualan dengan ibunya. Sepatah aku tnya, sepatah yg dijawabnya. Aku sudah mule xsdap ati, tp aku cube ceriakan keadaan. Aku cube berbual2 dengannya. Tetapi keadaan masih dingin. Syafeeq pula hlang ntah ke mana. Ayhnya duduk membaca suratkhabar sahaja. Akhirnya aku berdiam diri krn aku dapat rasakan ibunya tidak selesa dgnku. Tiba saat untuk naik bus, syafeeq bersalam dengan parentsnya. Aku ingin bersalam dengan ibunya, tetapi ibunya mengalihkan pndangan. Aku rasa seperti hatiku dihiris. Tp mgkin perasaanku sahaja.
Semenjak kejadiaan itu, hbungan aku n syafeeq sudah semakin renggang. Ade sahaja yg dia xpuas ati ngan aku. Aku pelik. Seolah2 dia sngaja mencari alasan ntuk pergi dari aku. Tapi aku ni seorang insan yg penyabar. Segala tingkah lakunya aku terima sbagai 1 dugaan. Aku hadapinya. Tp dia seprti tidak mengenal erti kalah. Pernah dia katakan pada aku bahawa aku ni xcntik, n gelap. Dia menyruh aku memakai krim pencerah. Walaupun aku sdar yg aku ni xcntik, tp aku tidak ingin mendengar kata2 ini. Betapa terlukanya ati aku ble dihina sebegini. Dia juga pernah menuduhku prmpuan jalang semata2 kerana aku mengadu padanya yg aku diraba oleh seorang lelaki gatal. Aku ingatkan dia tempat aku mengadu, tp sebaliknya. Tuhan je yg tau betapa pedihnya ati ni. Tp kerana cnta aku padanya, aku masih bersabar. Tidak ckup dengan itu, cnta aku diuji pula dngan khadiran org ketiga dlm hbungan kami. Entah mcm mane, aku mendapat crite, yg syafeeq sedang rapat dgn seorang prmpuan bernama hazel.siapa plak pmpuan ni. Xpenah aku kenal. Aku xpergi serang dia melulu ble dgr cite dr org. aku kena tgk ngan mata aku sndiri. Tp btol la ape org ckp, pkok xkan bergoyang klu xde angin. Aku lihat, syafeeq sering berjoging dgn seorang pmpuan. Agak seksi. Slalu memakai baju tnpa lengan. Aku juga perasan, yg syafeeq sudah jarang menghubungi aku. N aku dapat tau, yg hazel nak kenal ngan aku. Dia nak tau sape makwe syafeeq. Aku da angin da time tu. Aku berdiam je slama ni, harapkan sume cite ni palsu blaka. Tapi rupanya ini sume knyataan. Dia memberitahuku yg dia sdang keliru skarang. Terus trang dia gtau yg dia skekan hazel. Tp dia masih keliru. Btapa hncurnya hatiku saat tu.apalah slahku. Dia ckp aku xslah pape, cume dia yg berubah ati. Ya Allah, besarnya dugaan Kau terhadapku. Aku tidak mengalah. Aku berhak mendapat cinta dia berbanding ngan hazel yg tetibe je mncul. Aku tidak memarahi syafeeq sbaliknya aku gunekan klmbutan aku ntuk memujknya. Aku ingatkn dia kembali ttg jnji2nya. N btapa stianya aku kat dia. n aku juga xpenah nak buat dia marah..slalu aku jaga ati dia. mgkin dari kata2 aku tu telah mmbuatkan dia terpikir, yg aku xlayak ntuk diperlakukan bgini. Aku bagi dia masa ntuk berpkir dan alhmdulillah dia masih ingin meneruskan cintanya dgn aku.

0 comments: