Tuesday, July 28, 2009

Insan2 Yg KuSayangi!!

Kali ni aku nak bercerita tentang insan2 yg amat kusayangi dlm hdupku..

1. ABAH



~this is a picture of my beloved abah..encem x?hehe..encem kan??abah sy ni pndai bergaya dlm kamera tau..tgk tu gaya dia..ala2 hero atas titanic tu..hehe..abah sy ni rajin sgt mencari rezeki ntuk keluarga aku..siang keja (as a driver kat AIROD)..malamnya akan sibuk membuat rantai2 n gelang kristal yg sgt famous.ramai gle org tempah rantai n gelang kat abah aku..mmg cntik woo...sape2 nak oder gelang kristal bolehla membuat tempahan kat aku..huhu..abah aku ni tersangatla kreatif n rajin..bukan setakat gelang kristal je mmpu dia wat, gubahan kawen pun pakar, bunga straw pun pakar, n mcm2 lg la..nanti famous je 1 benda tu, mesti ayah aku akan kuasai..cayala abah!!then, xckup ngan keja siang mlm, sbtu ahad pun nak keja lg..terharu tau anak abah ni tgk abah rajin sgt keja..ble ditanya nape abah keja jgak sbtu ahad, dia jawab, yela nak bagi korang mkn, minum, shoping..hehe..abah xmelawa xpe, tp abah nak anak bini abah gembira..wah!!!abah, i luv u so much!!

2.EMAK



~this is my emak n my abah amek gmbar bersama..pasan x yg mak aku tggi ckit dari abah aku..bukan mak aku pkai kasut tggi, tp mmg semulajadi tggi..hehe..mak aku kata bhagia klu pmpuan lg tggi dari laki..betol kot, sbb aku tgk dorang bhagia je..hehe..mak aku ni cntik sgt..manis je..dahla putih.."mak..along jeles, nak putih cam mak gak..hehe"mak aku ni sgt pndai masak..slalu klu kenduri pape, mak aku akan dijemput ntk memasak..n mak aku selalu menang pertandingan memasak..tahniah mak!!then, nak aku ni perunding kecantikan aku tau..slalu dia suruh aku pkai baju cmtu, cmni..n mak aku akan pastikan aku nmpak lawa stiap kali nak kluar..so jgn pelikla klu aku sntiasa jg penampilan aku sbb sifat ini mengalir dlm darahku..hehe..mak aku sgt ske bercakap(membebel)..so, sape2 yg pasan aku ni kuat membebel, jgn slahkan aku k..genetik mak aku..hehe..jgn marah mak...anyway, i luv my mom so so much!!mmuah

3. ANGAH



~cepat teka mana satu aku, n mana 1 angah??da jumpa??ha, nila kembar aku!!haha..xla..ni adik pmpuan aku..muda sthun dari aku..skang suda
h bekerja sbgai kerani merangkap akauntan di syarikat bakerys cottage..dia ni sgt ske melawa wlupun dah smulajadi lawa..klu korang tgk aku ske melawa, adik aku ni 2 kali ganda lg ske melawa..alat makeup dia saje da brape beg..brooch tdung yg besar2 tu plak, setiap kaler dia ade..fulamak..kasut plak msti 2 inci ke atas..bukak almari kasut, sume kasut dia..hehe..mcm serba lengkap, dari baju, kasut, makeup..berbagai2..sbb tu aku slalu balik tgn kosong..pnjam je sgalanya mlik dia..hehe..almaklumla, sama saiz..dia ni lg la kuat membebel dari aku..tp 1 yg aku kalah ngan dia, dia ni sgt pengemas..pntang bersepah ckit, bsing 1 dunia dah..adik laki lmbat mandi, terus halau masuk blik air.hehe..n pling bes, dia nak kawen dlu dari aku..uwaa...lgkah bendul la nmpknya..yela, da keja, pkwe pun da keja..skang xkawen lg pun coz nak tggu aku grad dlu..alamak!!lg 2 mggu aku grad, adakah dia nak kawen trus pastu??smoga dipercepatkan jodoh adikku ini(korang pun doakan jodoh aku gak eh)

4. AIZAT



~ini ialah adik lelaki saya. dia berumur 15 tahun. dia bakal menduduki PMR tahun ini.(ayat karangan sekolah rendah..da lame xwat)..hehe..aizat ni sgt manje..da besar pun kdg2 nanges lg..yela, dari kecik lagi mak ayah aku mnjakan..anak laki sorang..nak ape je, ckp..klu xbeli,mengamuk ckit, mesti ayah aku belikan..adoiyai..dlu time suara dia xpecah lg, nyaring sgt suara dia tau..kalah ziana zain..slalu kena ejek ngan aku..hehe..cian dia..n dlu time kecik montel la sgt2..then smakin dia mmbesar, kami sekeluarga telah mengwal pemakannaya(atau erti kata len, memaksanya untuk tidak mkn dengan bnyak)..tp dia sndiri pun da tkut jd gemuk skang sbb slalu sgt tgk cite thebiggestloser kat hallmark channel..dia ni dari kecik da ramai pminat..pe yg comel kat dia ek?ye..dia ade dimple..n dia telah mncatatkan sejarah dlm keluarga kami iaitu telah mempunyai mkwe pada umur yg sgt muda iaitu 7 thun..huhu..aku pun time 18 baru ade..n slepas dia bercinta monyet slama lebih kurang sminggu, dia telah menceraikan mkwenya itu dgn talak 3 di dlm bas skolah..haha..cian mkwe dia..menanges2..mak dak pmpuan tu dtg ckp kat mak aku..adoi2, bdak zaman skang ni bnyak sgt tgk drama kat tb, smpai kcik2 pun da pndai bercinta n bercerai berai..

5. NAZIHAH


~ini ialah adik bongsuku..yg paling manje ngan aku..nama sbenar dia ialah nur baiduri nazihah..n nama tu aku yg letak ntuk dia..wah..bngga2!!!sdapkan nama tu..skang dia drjah 3.. n antara sume adik2 aku, dia la yg pling pndai..slalu dapat no 1 mcm aku time dlu2..hm..nmpaknya ade sorang telah mewarisi aku (or adakah sbnrnya mewarisi genetik mak ayah aku?haha..of coz la from my parents..)dia ni sgtla pemalu(depan org je)..tp ble dlm fmily, mak oi, mcmmurai mulut dia..dah tu ske sgt menyanyi(mcm kakak dia gak)..tp dia lg hebatla sbb sume lgu baru dia tau(ini pengaruh angah kerana angah ske mendonload lgu2 baru)x mcm aku, lagu lame je yg aku tau..cntohnya rock kapak n fauziah latiff(teratai layu d tasik madu)haha..anyway zihah, along harap zihah dpat jadi doktor mcm cita2 zihah k..jgn jd mcm kak long..time kecik mcm2 nak jadi, las2 xjadi pape.haha..

6. ASHRAF



~jeng3..ini ialah my beloved boyfriend..encem x..hehe..encem kan?..aiceh..tgk gmbar dia bersama kucing..dia ni tersangatla syg kat kucing..slalu je dia ckp rindu kat amoi dia(kcing kesyngannya)..jeles aku..hehe..tp bes gak dpat org yg syg kan kucing..org kata, org cmni penyayang..besnya..hehe..skarang dia masih menuntut ilmu penerbangan dan pengangkasaan(aerospace) di usm nibong tebal..sedang berada di thun akhir..dia ni la pengubat luka di hatiku..dia dtg time aku sedang berduka..n dia berjaya mengembalikan kgembiraan di hatiku ini..dia ni sengal ckit...slalu wat ayat2 sengal n aku pun terikot2 jd sengal..hehe..tp dia ni mmg bek sgt2..aku bersyukur jumpa dia..dia pham sikap aku yg manje, sensitif, n degil..n dia ni agak tegas..slalu gak kena sound ngan dia, tp dia slalu kata dia nak didik aku..hehe..then, dia ni teramatla ske wat surprise..slalu dtg jumpa aku mengejut..penah time besday aku aritu, konon nak wat surprise, ckp xnak dtg umah aku..tetibe je ade dpan umah aku..n yg surprisenya, bukan aku tp dia..sbb kitorang 1 umah xde..kitorang kuar..haha..terpksa la dia mnunggu smpai kitorang balik..cian dia..tp surprise dia ni la yg wat aku hepi..klu nak marah xjadi marah..heheh..pndai dia amek ati aku..anyway, i luv him so so much.n i hope to be his ...hehe..

i think dats all la kot..ade bnyak lg nak tulis tp xlarat da..haha..juz nak gtau, dat i really luv al dis people..xtaula hdup ni cmne tnpa dorang..LUV U ALL!!

2 comments:

Hani Kila said...

insan2 yg tersayang???
me?
me?
me?
kenapa nama ku tiada di situ..????
T_T

shazzy said...

to haniey> bukan xnak letak..nak sgt letak..tp bnyk sgt t..hehe..nanti aku hasilkan entry specel 4 my frenz..hehe