Tuesday, June 16, 2009

PELANGI HIDUPKU..bab 5

“ai awk, awk balik arini kan? Nak balik kl skali x?” mesej syafeeq berbunyi. Waa!! Syafeeq ajak balik skali. Besnya. Pucuk dicita ulam mendatang. Hehe. Aku pun terus setuju. So, aku balik blik cpat2 kemas barang sumbat dlm beg. Kol 3, aku da siap sedia tggu kat depan masjid mcm aku da jnji ngan syafeeq. Adoi, lmbat plak mamat ni. Da berpeluh da aku tggu ni. Xpela, demi dia aku sggup tggu. Hehe. Xlama pastu aku da nmpak kelibat dia dari jauh. Dia pkai baju belang2, lengan pnjang. Dia sinsing lengan baju dia smpai siku. Ntah nape aku tgk dia nmpak smart. Hehe padahal klu org len tgk bese je kot. Besela, klu org da angau ni, sume nmpak hensem. Hehe. Tp yg peliknya mamat ni bawak beg skit punye besar. Aku pun tnya la dia nape bwak brang bnyak sgt? Dia kata stok baju xbasuh. Hehe. Kantoi!
Kitorang nek teksi g terminal bus kat kuantan. Dia da siap2 kol pkcik teksi jmput kitorang kat depan pintu pagar matrik. Nseb bek la dia da siap kol. Klu x, kena la berebut2 naek bus ngan dak2 len. Xnak aku. 1 matrik nak balik, for sure bus tersumbat mcm ikan sardine.
So, smpai2 kat sana, aku tgk da rmai gak budak2 matrik kat terminal. So aku n syafeeq pun pergila ke kaunter nak beli tiket. “kak, tiket g kl ada?” tnya syafeeq kat kakak kaunter tiket tu. Aku bdiri je sblah syafeeq. “ada. Tp kol 12 mlm kang. Tket sume da hbes”.balas kakak tu. Alamak, lmbatnya, baru kol 430 ni. Xpela, da terpksa, so ktorang pun beli la tket tu. Smentara tu,kitorang g smayang asar, lepak2 kat terminal, baca komik, borak2 ngan member2 kat situ. Smpai mgrib, aku smayang dlu. Pastu syafeeq ajak aku g megamall. Jln2 kat situ. Hepinya. Mestila aku stju. Tp aku ckap kat dia, aku xpenah kuar ngan mane2 laki pd waktu mlm. So, aku agak takut. Mmg nmpak aku ni mcm kuno ckit. Tp mmg aku da dididik mcm ni dari kecik. Nak kuar ngan laki pun jarang, apatah lagi kuar ngan laki pada waktu mlm. Tp syafeeq ckap;” awk jgn isau k. sy akan jaga awk n protect awk”. Adohai, kata2 syafeeq ni membuatkan atiku cair. Hehe. Aku pun stuju la. Lgpun g shopping mall je. Tp bukan la dekat sgt nak jln kaki g megamall. Adala dlm 15-20 mnit. Nak dijadikan cite, kitorang sbnarnya xpenah jln kaki g megamall tu. Slalu naek bus je berenti dkat ngan megamall tu. Ni dari terminal, mana la reti. So kitorang decide nak redah je. Xkanla nak sesat. Tp ape yg memalukan, kitorang rupanya sesat. Haha. Mcm manala bleh sesat. Ni sume salah aku, td dia kata belok kiri, aku kata ikot jaln kanan. Rupa2nya slah.haha. terpaksa la kitorang patah balik n ikot jln yg btol. Hehe. Tp ok gak tersesat, bleh borak mcm2 on the way tu. Smpai2 kat megamall, kitorang round2. Bukan ade benda pun nak beli.
“awk, sy nak ckap something kat awk. Jom kte duduk kat situ” syafeeq ajak aku duduk kat 1 bench ni. Aku pun joinla. Kaki pun penat jln jauh. Pastu ble da duduk syafeeq ckap, “awk, bleh x klu sy nak ckp something?” “em, ckp je la”. Aku balas. “awk, sudi x klu sy nak jadi pakwe awk?” dup dap dup dap..berdebar2 ati aku ble dgr soalan tu. Tp aku wat2 cool. Aku ckp, sudi ke awk nak trime sy? Sy ni xlawa. Pastu xpndai sgt. Dia kata da xkesah sume tu. Dia kata akula da ckup lawa bg dia. Wlupun aku rasa agak keterlaluan ntuk dia ckp aku lawa , tp sbgai pmpuan,ati aku tetap berbunga ble dia ckp cmtu. Hehe. Pastu dia ckp yg dia nak jaga aku elok2, nak syg aku, n dia akan pastikan aku xkan nyesal jd makwe dia. aku ulang skali lg, dia kata aku xkan nyesal jd makwe dia. ayat ni yg wat aku terharu sgt.n wat aku jatuh cnta kat dia. aku pun dlm malu2 stuju. Hehe. Maka, sejak saat itu, bermulala hubungan kami sebagai sepasang kekasih.

4 comments:

Hani Kila said...

cepat hapdettttt!!!

shazzy said...

to haniey> sabar2..hehe..ngah cari idea nak smbung ni.hehe

Rina Lia (◕‿◕)✿ said...

ni cite btol ke ni??

Hani Kila said...

weyh...ko dah kena tag...nnt jawab la ye.. :)