Monday, June 15, 2009

PELANGI HIDUPKU..bab 2

“ain, bangun, subuh da nak habis ni”. Aku mengejut rumate ku bngun solat subuh. Aku da slesai menunaikan kewajipanku kepada Ilahi. So, aku pun gosokla baju yg aku nak pkai g kuliah arini. Da siap sume, aku wat air milo, ntuk breakfast. Jam da 745, so aku pun grakla trun blok ntuk join geng aku g kuliah. Semasa aku sedang dalam perjalanan ke dewan kuliah, aku ternampak seorang lelaki sedang membaca notis di papan kenyataan. Entah kenapa hatiku begitu tertarik melihat lelaki tersebut. Orangnya tinggi, berbadan tegap, berkulit cerah. Sekali pandang macam aidid Marcelo, bekas pengacara remaja, tetapi tidaklah sekacak aidid. Sedap mata memandang. Aku hnya sekadar memandangnya sahaja. Lalu kuteruskan perjalanku ke kuliah. Tetapi sepanjang kuliah aku tidak dapat menumpukan perhatian. Entah kenapa fikiranku asyik melayang. Asyik terbayangkan wajah lelaki td. Siapalah gerangan lelaki itu. “shaza, tulis nama ni”..tetibe ika menghentikan lamunanku. Dia memberikan aku kertas kedatangan ntuk aku isi. Setelah aku isi, aku berikan pada wani pule. Aku cube memberikan perhatian kepada lecturer. Sedar2 da habes kuliah..xpham sgt. Tula berangan lagi dlam kelas.hehe.
Mlmnya aku dok berborak ngan rumate2 aku. Salah sorang rumet aku, asilah, membuka cite dengan loghat kelantannya. Dia kata dia ade minat kat sorang mamat dlam kelas ni. “wei, aku ado suko kat soreng budok ni. Hensem. Baek plak tu. Slalu je dapat skor tnngi dale ujian:” ktrang kat dlm blik tu pun menanya2 la sape mamat tu. Silah kata nama dia Syafeeq. Silah kata skang dia ngah msg2 ngan budak tu. Dari cara silah bercerita, seolah2 syafeeq ske kat dia. Yela, kejap2 msg. so, ktrang tmpang gmbira la ble dia gmbira. Aku pun trut berkongsi cite.aku cite kat dorang yg aku jatuh ati kat sorang laki ni. Cnta pndang pertama. Laki yg aku nmpak kat papan notis tu. Aku xdapat gtau nama dia coz aku xkenal pun. Juz tetibe rasa ske tgk dia. tp xtaula plak prangai dia cmne kan..juz ske tgk luaran dia je. Sejak aritu, wajah laki tu asyik terbayang2 d mata. Da angau gaknye.

0 comments: