Monday, June 15, 2009

PELANGI HIDUPKU..bab 3

Hmpir tiap2 ari ade je cite pasal si syafeeq tu. Aku pun tertanya2,sapela laki ni. Dari cara silah cite, ciri2 laki ni mcm ciri laki idaman aku. Besnya klu aku jumpa laki mcm tu. 1 ari, silah gtau aku dia nak g mkn ngan syafeeq. Aku kata bgusla. Msalahnya dia segan nak g sorang. So dia ajak aku teman skali. Aku kata xkesah je. So ktrang pun g la kafe. “shaza, dia da smpaila”. Syafeeq memakai baju kuning. Dia duduk membelakangi kami. Jadi aku tidak nampak wajahnya. Ntah nape tetibe ati aku berdebar2. “adoi, nape berdebar smacam ni, yg nak jumpa, silah, bukan aku” bisik ati aku. So aku pun meneruskan langkahku ke meja makan. Betapa terkejutnya aku bile melihat Syafeeq krana Syafeeq adalah lelaki yg sama yg aku lihat di depan papan notis tempoh hari. So, aku pun dudukla kat situ, berborak2. Silah kurang bercakap, mungkin malu. Aku ni plak mmg terlebih peramah, so bckap je.hehe. dah agak lame ktrang kat situ, aku n silah pun balikla. Smpai di blik, silah pun tnya pendapat aku,”hensem x dia?” aku pun kata hensem. Aku x gtau silah yg syafeeq tu adalah lelaki yg aku minat slama ni. Xsngka plak syafeeq tu adalah laki depan papan notis tu. Adoi, napela taste ktorang ni sama. Skang xlehla aku nak minat dia. silah da cop. So aku pun lupakanla niat aku nak meneruskan minat ku pada syafeeq.
Keesokannya, silah gtau kat aku yg Syafeeq nak nombor telepon aku. Aku terkejut. Aku lihat muke silah pun berubah. Ada riak cmburu di wajahnya. Silah kata Syafeeq nak berkenalan ngan aku. Hm, nak bagi ke x,kang aku bg silah terasa plak. Tp ni la pluang aku nak kenal ngan syafeeq. So aku pun kata bg je la. Hm..cian silah. Muka die brubah. Aku pun satu, bkn nak jaga ati rumate. Xpe, aku piker positif, aku juz nak kawan je pun ngan syafeeq tu.Ntah nape ati aku berlagu riang ble tau syafeeq nak berkenalan ngan aku.
Sejak aritu, aku slalu je bermsej2 ngan syafeeq. Setiap kali bermesej dengan syafeeq, atiku berbunga2. Ntah bagaimana, terbit rasa syg pada syafeeq. Ditambah dengan kata2 manis dari syafeeq. Mmg syafeeq ni romantik. Saat ni aku rasa diri aku di awang-awangan. Sentiasa tersnyum. Tp silah seperti menjauhkan diri dari aku. Aku tau dia rasa cemburu ngan aku. Silah minat kat syafeeq, tp aku pun minat kat syafeeq. N skang syafeeq rapat ngan aku. Aku rasa bersalah ngan silah. Tp aku xtau nak wat cmne. Silah slalu xde dlm blik. Mgkin dia marah ngan aku. Tp aku xbrani nak ckp ngan dia. so aku biarkan je dgn harapan dia akan ok xlama lg. aku tau silah seorang yg bek n sbar. Mesti dia akan pham keadaan aku. Sori silah!!
1 mlm, sebelum tdo, aku bermesej dgn syafeeq. Ntah cmne bleh timbul topik cinta. Dia kata “sy akan pastikan sesape yg jadi mkwe sy nanti akan bahgia n xakan menyesal”. Hm..nape tetibe dia anta msg cmtu. Seolah2 dia nak ckp klu aku jd mkwe dia, aku akan bhagia n xkan menyesal. Tp aku xnakla prasan. Mlm tu aku xdapt tdo lena.

1 comments:

Hani Kila said...

wahhh...kisah benar ke..?
sambung sampai ko masuk U tau...
leh enterprem pasal kite plak..
hahahaha