Tuesday, June 16, 2009

PELANGI HIDUPKU..bab 4


Sejak mesej yg syafeeq bagi mlm tu, kami semakin rapat. Dia sentiasa mengambil berat tentang diriku. Awk da mkn? Awk ngah watpe? Awk sihat? Mcm2 dia tnya..tp aku hepi. Aku rasa diambil berat dan disayangi. Aku xpenah rasa mcm ni sebelum ni. Tdo mlmku kini bertemankan mesej2 syafeeq. Pelbagai angan2 ade kat kpala aku ni. Besnya klu dapat jadi mkwe dia. mesti dia sntiasa amek berat, mesti dia sntiasa syg. Ah, bertuahnya insan yg jadi makwe dia nanti. Jauh di sudut atiku, aku teringin untuk jadi makwe dia.
1 mlm, kami 1 kolej digemparkan dengan berita~air takde!!alamak!!cmne ni..aku dengan pantasnya mengambil baldi aku n terus menuju ke toilet ntuk menadah air. Pergh..da ramai da yg dok menadah air. Aku lmbat dapat berite..so aku kena tggu la turn aku isi air. Smpat lagi aku tadah beberapa botol air mineral. Cuak btul klu xde air. Lpas hbes tdah sume, aku pun balik blik, borak2 then tdo. Esoknya kol 5 pagi aku da terjaga sbb dgr org bsing2 kat luar. Rupanya sume org dok kecoh nak g mandi. Air kat blok da kering, so terpaksa la g mandi kat toilet dewan kuliah. Aku pun join skali la. Kejut rumate, ajak dorang g mandi kat sana. Rasa agak weird coz bgn kol 5 semata2 ntuk mandi, n mandi kat blik air dewan kuliah plak tp nak wat cmne, air xdak.uwaa..
Lpas smayang sume, aku ready2 nak g kuliah, smpat breakfast bskut 3 keping. Smpai2 dewan kuliah, sume org kecoh pasal kes xde air. Aku dgr ade y xsmpat mandi coz terbgn lmbat, air kat dewan kuliah pun da kering. Slamat aku smpat mandi. Air yg aku tadah smalam tu untuk kegunaan ke tndas je. So mlm tu aku xmndi. Terpksa la.air mmg da kering. Air tnggal ntuk wudhu n ke tndas je. Terpksa kurangkan mkn n mnum ntuk mengelakkan kerap ke tndas. Terseksanya. Adoi, cmne la nak mandi pg sok ni. Dahla sok ade sesi bergambar ngan dak kelas aku. Hmm..terpaksa jadi kmbingla pg sok. Mlm tu aku tdo tnpa mndi. Wlupun bgitu, bdanku tidak berbau bsuk coz aku memakai losyen.hehe.zzzzz
Kol 615 aku da bgn ntuk smayang sbuh. N sperti yg dipikrkan smlm, air masih lg xde.so, aku terpksa mnjadi kmbing lg. tp kmbing comel la, pinky goat.hehe. coz arini aku memakai baju kurung sutera thai berwarna pink. Biar pun aku xmndi, tp aku tetap berpkaian cntik sbb arini aku nak bergmbar. Dlm gmbar bukan org tau pun kite xmndi kan.hehe. asalkan maintain cntik.hehe. prasan. so, pas da siap2 sume aku pn pegila ke kuliah. N dlm kuliah tu, kitorang diberitau 1 berita mengejutkan. Kitorang diberi cuti seminggu sbb air xkan ade ntuk seminggu. So, ktorang diminta pulang ke kmpung halaman masing2. Yeehaa!!!! Hepi gler dpat tau cuti sminggu. 1 dewan kuliah bersorak kgembiraan. Hehe. Inila dia remaja2 yg gmbira ble pelajaran tergendala. Cmnela nak maju! Aiceh..pndai ckp, padahal aku pun termasuk golongan yg bersorak riang ble tau kuliah cncel sminggu. Hehe.
Lpas hbes kuliah, tbela masanya ntuk bergmbar. Ceria sngguh kitorang 1 kelas. Dahla dpat bergmbar, ditambah plak ngan berita gmbira dapat cuti seminggu, mkin lebarla snyuman masing2. Hehe. Lepas bergambar tetibe aku dapat 1 mesej. Mesej tu dari syafeeq..

1 comments:

FdausAmad said...

Gua nak ajak lu mkn kenduri kt blog gua.Ada ulam ulam kampung
Follow terus pun xpa lagi bagus.

Blog gua dah tak seimbang.Gua tgk budak2 ramai dah berat ke belah punk.