Sunday, September 6, 2009

BILA CINTA DIDUSTA

haish..pagi2 buta lagi da melyan lagu jiwang atas katil..xdela sume lagu jiwang,tapi tetibe ade 1 lagu ni yg aku rasa sgt jiwang..n telah merobek2 hatiku..hehe..ni lagu dia..

Bila cinta didusta
Hati mula gelisah
Hilang kekasih hati
Hidup jadi merana

Insan jadi idaman
Kini dimilik orang
Cinta yang diimpikan
Putus di tengah jalan
Terpaksa mengalah

Mengapa menyinta
Andainya tak setia
Tak usahlah bercinta
Jika hanya berpura
Bila hati dah jemu
Mula berpaling tadah
Tak pernah difikirkan
Orang yang ditinggalkan
Tersiksa sayu pilu

Ooo...oo merayu-rayu
Ooo...oo ingin kembali
Ooo...oo meratap sayu
Tidak mungkin orang simpati
Menoleh pun tak sudi

Andainya ditakdirkan
Cintamu didustai
Pastinya kau mengerti
Siksanya perpisahan
Hanyalah ditemani sesalan


hm..bile aku hayati lirik lagu ni, same je mcm pe yg aku rasa saat cinta aku didustai..siyes!!dari rangkap pertama smpai akhir..mcm dlm rangkap pertama, masa mle2 aku ditingglkan aku gelisah sgt, menagis je keja aku, mmg meranala hdup aku time tu..klu tgk rangkap kedua plak, kena jgak ngan diri aku..my ex adalah laki idaman aku time tu..n ble dia tnggalkan aku, aku terpksa mengalah sbb da xleh wat pape..tp aku mengalah lepas puas aku berusaha memujuknya mcm dlm rangkap keempat tu..terlompat 1 rangkap plak..ok2,rangkap ketiga..ayat2 ni sama mcm aku tnya kat dia..nape awk nak cintakan sy klu awk xsetia? klu xsetia, klu stakat berpura2 baik jgn bercinta..then ble da jemu mcm2 alasan awk bagi..awk xpikir ke pasaan sy ble awk tngglkan sy??ha...same x ngan lirik lagu tu..then masuk rangkap keempat plak..lepas dia kata nak tngglakn aku, puas aku merayu2, menanges2..tp dia xlayan..bak lirik lagu tu..menoleh pun xsudi..then las skali..rngkap terakhir..lirik ni sama mcm harapan aku lepas aku ditinggalkn..aku harap yg 1 ari nanti dia juga akan rasa pe aku rasa..biar dia tau btapa seksanya..n masa tu baru dia nyesal..
sbb tu bile dgr lagu ni terus segala memori lama menerjah kembali..bukan bererti aku rindukan bekas kekasih aku..tp lagu ni telah menerbitkan smula rasa dendam terhadap dia..jahatkan aku ni??benda da lepas stil nak dendam2..tp xpe, aku dendam dlm ati je,xpnah rasa nak g bunuh dia or balas dendam pun..tp slalu gak harap dia rasa ape yg aku rasa..hehe..bia pdan muka dia..
hm..meh aku cte ckit nape aku btol2 kcewa..meh aku namakan my ex ni mr.s ok..hm,bagi aku mr.s ni my first love la..eh yeke first love..haha..xksahla luv yg keberapa tp yg penting aku btol2 lov dia..time tu la..besala time bercinta indah je rasa dunia ni..masa tuaku da xpkir org len da..aku hdup dlm dnia sndiri..laki nak ngorat pun xlyan..aiceh..konon dia la laki yg sudi sehidup semati ngan aku..haha..hm..nak dipendekkan cite, aku bercinta ngan dia dlm 2 thun..spanjang hbungan tu besela slalu gak gaduh, tp xgduh terok2 pon..tp lame2 dia cam jauhkan diri dari aku..ntah ape silapnya..nak kata aku slalu cari gaduh xjgak..nak kata aku perabis duet dia lagila x..nak kata slalu jumpa xjgak..jauh..aku kat penang dia kat kl..hm, tp ni maybe gak sbb dia..sorila aku xtau pe sbbnya sbb smpai skang aku masih tercari2 punca dia tnggalkan aku..maybe gak silap aku yg aku xnmpak..mr.s ni bakal dr..so dia asyik bz stady..smpai 1 arini lg sbulan dia nak exam..dia kata dia nak stop berhubung ngan aku..dia nak fokus stady..aku ngan berat ati terpksa lepaskan dia sbb nak dia berjaya..tp bfore tu aku da gtau yg aku takut klu lama xcntact pasaan dia maybe berubah..tp dia jnji xkan berubah..dia jnji akan setia..ceh..besela ayat2 laki ni..tp tup2 lepas da abes exam dia anta msg nak clash..n time tu sehari bfore aku exam..n saat msg tu smpai aku ngah kat kedai pelita sedang ingin menyuap roti cnaiku ke mulut..terus terlepas roti cnai tu..n aku xjadi mkn..time tu aku xnanges lg..aku masih terkejut n xcaye..balik je blik baru aku sedar ape yg terjadi..n terus aku menanges xhenti2..smpai mlm tu kawan aku terpksa anta aku g klinik sbb aku menanges terok sgt shingga membuatkan aku migrain terok..mcm nak pecah pale!!aku cube hbungi dia tp xdpat..aku nakkan penjelsan, tp cam aku da gtau td smpai ke skang masih xdpat penjelsan tu..tp ade 1 reason dia gtau aku, dia nak stady betol2, dia xde masa nak bercinta, n dia nak jadi dr berjaya..dia kata lpas dia abes stady, klu jmpa n ade jdoh lagi, dia akan bersama kembali..PENIPU!!!tu aku kata cinta dia sekadar dusta..skang dia da berbahagia bersama insan len yg lagi lawa dr aku,sbb mmg impian dia nak pmpuan yg lawa..hm, ni mgkin salah 1 reason dia tnggalkan aku jgak..sbb aku xlawa..lpas dia tngglakn aku, aku mcm nak gle...menangis xingat dunia, siang mlm menangis..dlm dewan periksa, ngah jwab exam pun mengalir2 air mata aku..seb bek org xnmpak..yela sume khusyuk jwab..n aku jawab ala kadar je time tu..aku kuar awl gle..lpas stgah jam je da kuar...sume org kata aku hebat..dapat jwab cepat gle..tp xde sape tau aku kluar awl sbb aku xleh jwab..sgala ape yg aku stady sbelum tu hlang ntah ke mana..padahl sbelum tu aku stady bersungguh sbb aku nak jd pndai mcm mr.s..tp dia telah mnghancurkan sgalanya..n sbb tu la aku terlalu dendam ngan dia..smpai skang aku xle lupekan dia..bukan bermkna aku syg dia..tp aku benci dia..aku rasa mcm nak dia rasa ape yg aku rasa..at least nak mintak clash pon jgnla time org nak exam..n aku rasa dia ptut dgr lagu bila cinta didusta ni!!especially part ni..

Mengapa menyinta
Andainya tak setia
Tak usahlah bercinta
Jika hanya berpura
Bila hati dah jemu
Mula berpaling tadah
Tak pernah difikirkan
Orang yang ditinggalkan
Tersiksa sayu pilu


btol x??lepas clash ngan dia lama gakla hdupku merana..terumbang ambing je..stady pun xde mood..mmg trokla masa tu..tp naseb bek aku cepat sedar diri..smpai ble aku nak menunggu dia??n bnyak kwan2 bg smngat..cmpur ngan mak ayah lg..dorang slalu bg smangat..dorang tau pasaan aku..so lepas tu aku ade smgat balik n aku stady btol2..smpai skang aku da berjaya smbung master..n insyaallah klu ade rezeki smbung phd plak..
hm..kwan2 doakanla aku dapt melupakan dendam aku kat mr.s ni..skang pon aku mmg ngah usaha lupakan dia..tmbah2 dibantu oleh seorang insan yg hadir dlm hdupku..mr ash.dia ni alhmdulillah nmpak jauh berbeza dari mr.s..aku bleh nmpak keikhlasannya wlupun dia xmenunjuk..hrap2 cintaku dgn mr ash akan berkekaln shingga ke akhir hayat..thanx mr ash kerana sudi menyayangi diri ini yg serba kekurangan..n kepada kwn2 di luar sana yg ade rasa nak curang n xnak setia pkirla beribu2 kali sbelum korang melafazkan kata cinta kat pasangan korang..sbb kesan dia amatla besar..

5 comments:

ashraf said...

bia la si ex boyfren awk tu cik syaza.. da lpas tu lpas da la.. nangis air mata drh pun die xkn kmbali ke awk..

Rina Lia (◕‿◕)✿ said...

kte fhm syaza..kte tgh alaminya

wlopon die ad jahat dgn kte..
tapi still die pernah buat kte bahagia..
maybe sekejap tp ckup bermakna..

so bagi kte..xperlu la nak bedendam..
spatutnya beterima kasih kepada dia..

tu pendapat kte la hehehe

gudluck yer!

shazzy said...

to ashraf>mmg da xharap dia kembali pon..awk kan ade..lg bes!!

to chokichoki>hm..btol2 pe awk ckp..jahat kan kite dendam2 ni..okla mr.s thanx a lot!!hehe..mcmla dia baca..

Hani Kila said...

hehehehe...dah ada yg baru...lupakan yg lain ok... tp jadikan yang lalu tu sbgai pengajaran... all d best!!! (mcm nak amik exam plak.huuuuuu)

♥ Cik NaD ♥ said...

erm.. ske gak lagu tu.. tp betul la..
bait lagu tu sedeyh oow..